Co to jest outdoor w reklamie?

Reklama outdoorowa skierowana jest do osób, które często wyjeżdżają w trasę lub dużo czasu spędzają poza domem i nie może być nachalna. Pomimo ograniczeń, może przybierać rozmaite formy, a jej skuteczność można ocenić za pomocą metody G- wert, która uwzględnia takie czynniki jak ograniczenie widoczności czy odległość od najbliższej ulicy lub chodnika.

Ma ona kilka zalet:

  1. Jest czytelna i zrozumiała dla potencjalnego klienta, a dostępność przez długi czas sprawia, że osoby, które często przebywają w danym miejscu, zapamiętują ją;
  2. Dochodzi do wielu użytkowników;
  3. Nie kosztuje zbyt wiele.
  4. Nie przeszkadza odbiorcom w codziennym życiu.

Z wad można wymienić to, że czas, w którym klienci sobie ją przyswajają, jest bardzo krótki, łatwo ją uszkodzić (chociaż z tym bywa różnie) i zawiera mało treści.

Reklama ma opierać się na pozytywnych emocjach odbiorców, gdyż potencjalny klient nie będzie analizował suchych danych statystycznych.

Współczesna reklama outdoorowa przybiera różne formy (np. może zawierać elementy, które wystają poza billboard (chociaż ich nadmiar w jednym miejscu powoduje natłok informacji. Z tego powodu rezygnuje się z nich na rzecz billboardów z trzema powierzchniami, które się zmieniają) lub reklamy widoczne i w dzień i w nocy. Samo zaprojektowanie reklamy wymaga od jej twórców odpowiednio zaprojektowanej kolorystyki.

Innymi przykładami są np. afisze, citylighty (czyli formy reklamy podświetlanej od wewnątrz. Najczęściej się je spotka tam, gdzie jest dużo ludzi, np. na przystankach), słupy nośne, wielkoformatowe nośniki reklam lub też mobile, czyli dwustronna tablica reklamowa, którą ciągnie samochód.

Ciekawym przykładem ludzkiej kreatywności jest reklama, którą umieszcza się na budynkach. Ma ona wiele zalet, takich jak ich wytrzymałość lub to, że mogą zajmować całą powierzchnię budynku.

Wpływają jednak na estetykę otoczenia, ale są coraz lepszej jakości i stają się na tyle popularne, że niektórzy wynajmują pod nie własne budynki. Rynek takich reklam jest na tyle rozbudowany, że powstają drukarnie, które specjalizują się w tworzeniu do nich druków.